Starbucks otwiera kawiarnię w prawobrzeżnej Warszawie

Warszawa, 8 kwietnia 2011 r. – W dniu dzisiejszym w centrum handlowym Promenada została otwarta pierwsza kawiarnia Starbucks w prawobrzeżnej Warszawie. Otwarcia dokonała firma AmRest Coffee Sp. z o.o., joint venture utworzone przez Starbucks Coffee International, Inc. oraz AmRest Sp. z o.o. Starbucks Promenada to jedenasta lokalizacja sieci w Polsce i zarazem szósta w stolicy.

Kawiarnia w centrum handlowym Promenada, przy ulicy Ostrobramskiej 75c, zajmuje około 126 m2 powierzchni, z czego łącznie 28 m2 przypada na zewnętrzne ogródki zlokalizowane przed każdym z dwóch wejść do lokalu. Wewnątrz kawiarni znajduje się 10 miejsc siedzących, natomiast w części zewnętrznej – 24. Są to głównie drewniane i metalowe krzesła oraz fotele ustawione wokół okrągłych 2- i 4-osobowych stolików, a także tzw. hokery, czyli krzesła barowe. W wystroju wnętrza dominują brązy i beże, użyto też wiele elementów drewnianych, a podłoga została wyłożona kaflami. Ściany zostały udekorowane zdjęciami znanych i lubianych przez klientów kaw ziarnistych Tanzania oraz Caffè Verona. Podobnie, jak w większości kawiarni Starbucks w Polsce, również tutaj goście znajdą informacje na temat inicjatywy Starbuck™ Shared Planet™.

„Starbucks zawsze bardzo starannie dobiera miejsca, w których otwiera swoje kawiarnie, aby znaleźć się dokładnie tam, gdzie oczekują tego klienci. Nasze lokale znajdują się są zarówno przy głównych ulicach, jak i w centrach handlowych oraz budynkach biurowych. Starbucks Promenada to nasza pierwsza kawiarnia w Warszawie zlokalizowana w centrum handlowym, jak również pierwsza po prawej stronie Wisły. Jestem przekonana, że klientom Promenady przypadnie do gustu bogata i zróżnicowana oferta Starbucks, zwłaszcza wyśmienite kawy 100% arabica, i że nasza kawiarnia stanie się dla nich wspaniałym miejscem do spędzania wolnego czasu.” – powiedziała Agnieszka Kozłowska, Starbucks Brand Manager na rynek Europy Środkowo-Wschodniej.

Kawiarnia Starbucks Promenada jest czynna w godzinach 9:00 – 22:00 od poniedziałku do soboty oraz w godzinach 9:00 – 21:00 w niedzielę. Lokal zapewnia również swoim gościom bezpłatny dostęp do bezprzewodowego Internetu (Wi-Fi).

Kawiarnia w centrum handlowym Promenada, jak wszystkie inne kawiarnie Starbucks, oferuje swoim klientom niezwykłe bogactwo kaw 100% arabica pochodzących z trzech głównych regionów upraw: Ameryki Łacińskiej, Azji i Pacyfiku oraz Afryki, a także napojów kawowych przygotowywanych na bazie espresso z certyfikatem Fairtrade, takich jak Caffe Latte, Caffe Mocha czy Cappuccino. Dodatkowo, od 8 marca 2011 roku oferta Starbucks została wzbogacona o nowy wyśmienity napój kawowy Chocolate Cappuccino dostępny w wersji na ciepło i na zimno. Nasi goście mogą też skosztować niepowtarzalnej mieszanki ziaren Tribute Blend™ stworzonej specjalnie na obchody 40. urodzin Starbucks.

Oprócz przepysznych kaw, goście Starbucks mają szeroki wybór dań i przekąsek dostosowanych do potrzeb klientów w różnych porach dnia. W menu śniadaniowym, lunchowym i deserowym znajdują się dania na ciepło i na zimno.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z rozwoju marki Starbucks w Polsce. Na początku tego tygodnia otworzyliśmy naszą pierwszą kawiarnię w Trójmieście, w Gdańsku. Dzisiaj cieszymy się, mogąc zaprosić naszych gości do kolejnego lokalu w Warszawie, a jest to dopiero początek realizacji naszych planów na 2011 rok” – dodała Agnieszka Kozłowska.
Informacje o kawiarniach Starbucks w Polsce i rejonie Europy Środkowo-Wschodniej

Kawiarnia Starbucks w centrum handlowym Promenada w Warszawie jest jedenastą lokalizacją sieci w Polsce. Oprócz niej firma zarządza pięcioma kawiarniami w Warszawie, dwiema we Wrocławiu, jedną w Poznaniu, jedną w Krakowie oraz jedną w Gdańsku. Pierwsza lokalizacja przy ul. Nowy Świat w Warszawie została otwarta 8 kwietnia 2009 roku. Do końca 2009 roku w Polsce funkcjonowały trzy kawiarnie Starbucks – dwie w Warszawie i jedna we Wrocławiu, natomiast do końca 2010 roku firma otworzyła na rynku polskim łącznie dziewięć lokali.

Kawiarnie Starbucks oferują szeroki wybór popularnych napojów kawowych na bazie espresso, takich jak Caffe Latte, Caffe Mocha czy Cappuccino. Dostępne są także napoje miksowane z lodem Frappuccino™ w rozmiarach tall, grande oraz venti. Oprócz świeżo parzonej kawy, klienci Starbucks mogą wybierać spośród kilkunastu rodzajów najwyższej jakości kaw ziarnistych 100% arabica pochodzących z Ameryki Łacińskiej, Afryki oraz regionu Azji i Pacyfiku. W europejskich kawiarniach Starbucks wszystkie napoje na bazie espresso przygotowywane są z ziaren z certyfikatem Fairtrade.

Menu Starbucks obejmuje również zimne napoje, szereg wypieków i ciastek, a także przekąsek przygotowanych specjalnie na śniadanie, lunch czy deser. Są wśród nich kanapki, wrapy, quiche, sałatki, bajgle, ciasta, muffiny oraz inne smakołyki, które swój niepowtarzalny smak zawdzięczają różnorodności i bogactwu składników. Wszystkie potrawy doskonale smakują w połączeniu z każdym z oferowanych przez Starbucks napojów kawowych oraz kaw specjalnych.

Starbucks pragnie także zapewnić swoim partnerom (tak właśnie w Starbucks nazywani są pracownicy) oraz klientom miejsce dające im poczucie przynależności. Goście kawiarni mogą oderwać się tu od codziennych zajęć oraz spotkać z przyjaciółmi, aby wspólnie wypić kubek pysznej kawy. Dla partnerów jest to miejsce, gdzie mogą dzielić się z klientami swoją pasją do kawy i życia sprawiając, że goście będą chętnie wracali do kawiarni Starbucks. We wszystkich kawiarniach w Polsce partnerzy organizują degustacje kaw oraz seminaria kawowe, spotkania tematyczne oraz różnorodne wydarzenia angażujące społeczności lokalne.

AmRest, który otworzył pierwszą kawiarnię Starbucks w Czechach w roku 2008, obecnie zarządza dwunastoma lokalami na tamtym rynku. Firma stworzyła także joint venture ze Starbucks na rynku węgierskim, gdzie funkcjonują trzy kawiarnie. W 30 krajach na terenie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki znajduje się ponad 1 600 kawiarni Starbucks.

Informacja o Starbucks

W 1971 roku firma Starbucks Coffee Company zobowiązała się do pozyskiwania i palenia najwyższej jakości kawy arabica. Obecnie, dysponując kawiarniami na całym świecie, Starbucks Coffee Company jest wiodącą firmą w dziedzinie pozyskiwania, sprzedaży i palenia kawy. Opierając się na naszym zobowiązaniu i przyjętych przez nas wartościach, z każdym kubkiem kawy dostarczamy naszym klientom niepowtarzalną atmosferę i wyjątkowe wrażenia (Starbucks Experience). Aby dowiedzieć się więcej o Starbucks Experience zapraszamy do naszych kawiarni oraz na strony www.starbucks.com i www.starbucks.pl, a także na profil Starbucks na portalu Facebook.

Informacja o AmRest

AmRest jest największym niezależnym operatorem restauracyjnym w Europie Środkowo-Wschodniej. Zarządza restauracjami KFC, Pizza Hut oraz Burger King w Polsce, Czechach, Bułgarii, Serbii, Rosji i na Węgrzech, natomiast w Stanach Zjednoczonych restauracjami Applebee’s. AmRest jest również operatorem kawiarni Starbucks w Polsce, Czechach oraz na Węgrzech. Dodatkowe informacje na stronie www.amrest.eu.