Firma Nespresso proponuje pierwszą limitowaną edycję kawy z upraw AAA – Dhjana

Odkryj Program AAA Sustainable Quality™ Nespresso poprzez unikalny smak kawy. Warszawa, wrzesień 2011 r. – firma Nespresso, globalny pionier w branży najwyższej jakości kawy porcjowanej, proponuje nową limitowaną edycję kawy – Dhjana. Jest to pierwsza mieszanka kawy pochodząca wyłącznie z Programu Nespresso AAA Sustainable Quality™.


Oprócz stałej oferty kaw, Nespresso każdego roku wprowadza na określony czas dwie wyjątkowe i rzadkie odmiany Grand Crus. Eksperci ds. kawy Nespresso nieustannie podróżują w poszukiwaniu rzadkich i najlepszych gatunkowo ziaren, odwiedzając najważniejsze obszary uprawy kawy na całym świecie. Dzięki temu Nespresso oferuje limitowane edycje kaw, które nieustannie zaskakują konsumentów na całym świecie poprzez umożliwienie im doświadczania smaku kawy wciąż na nowo.

Najnowsza limitowana edycja to Dhjana o bogatym, złożonym i różnorodnym smaku. To mieszanka mająca wszystkie zalety Programu Nespresso AAA Sustainable Quality™, ukazująca swoją głębię smaku w filiżance. Jednocześnie intensywna w smaku i zbalansowana, Dhjana harmonijnie ukazuje aromaty każdego ze swoich czterech składników.

Zrównoważony smak i moc pochodzą z oświetlonych słońcem wzgórz Mogiana w Brazylii, gdzie uprawiane są najlepsze gatunki kawy Arabika. Kawy z tego gatunku dojrzewające w sercu puszczy tropikalnej na Kostaryce nadają mieszance aksamitną konsystencję z subtelnymi nutami mleka, natomiast świeże nuty owocowe pochodzą z upraw wzrastających pod zamglonym niebem Andów kolumbijskich. Indyjska Robusta rosnąca w cieniu wysokich drzew nadaje mieszance pełnego smaku i mocy, a także delikatnej goryczki.

Każdy z tych czterech unikalnych składników dodaje własne nuty smakowe, charakter i głębię smaku odczuwanego przez konsumentów – twierdzi Karsten Ranitzsch, Dyrektor ds. kawy Nespresso. Mieszanka Dhjana to znakomity sposób zaprezentowania doskonałego smaku i jakości, zapewnianych dzięki programowi AAA. Nespresso otacza opieką wyjątkowe gatunki kawy na świecie, ulepszając je i chroniąc dzięki programowi AAA. Jakość kawy AAA, jej zrównoważony charakter, profil aromatu i smaku, charakterystyczne dla kraju pochodzenia, selekcja, palenie i mieszanie z wykorzystaniem doświadczenia Nespresso: mieszanka Dhjana łączy wszystkie te cechy w jednej filiżance, aby dostarczyć przyjemności miłośnikom kawy.

Program Nespresso AAA Sustainable Quality™ rozpoczął się w 2003 roku przy współpracy z Rainforest Alliance w celu ochrony przyszłości najlepszych odmian kawy i zabezpieczenia bytu uprawiającym je rolnikom. Program AAA udziela wsparcia plantatorom kawy, zapewniając szkolenia i pomoc techniczną, aby zagwarantować zrównoważoną gospodarkę i wydajność, utrzymując jednocześnie najwyższą jakość produktu. Celem firmy, w ramach platformy zrównoważonego rozwoju Ecolaboration™, jest pozyskiwanie do 2013 roku 80% kawy z Programu AAA Sustainable Quality™, wraz z certyfikatami Rainforest Alliance. Pod koniec 2010 roku już ponad 60% kawy Nespresso było pozyskiwane od około 40 000 plantatorów należących do programu.

Mieszanka Dhjana, o poziomie intensywności smaku 8, czerpie swoje bogactwo z ziem, na których uprawiane są jej składniki. Najlepiej podawać ją w filiżankach do espresso (40 ml). Pełne, delikatne espresso zawiera nuty mleczne, podkreślane poprzez świeży, owocowy posmak.
Limitowana edycja Dhjana oferowana będzie od 12 września 2011 r. w brązowych, hermetycznie szczelnych kapsułkach dla ochrony aromatu w cenie 16,40 zł za opakowanie 10 szt.

Informacja o Nestlé Nespresso SA
Nestlé Nespresso SA jest pionierem i liderem rynku najwyższej jakości porcjowanej kawy premium. Spółka Nespresso z siedzibą w Lozannie, w Szwajcarii, obecna jest w ponad 50 krajach i zatrudnia 5 500 pracowników. W 2010 roku spółka zarządzała globalną siecią sprzedaży detalicznej liczącą 215 butików. Wartość sprzedaży spółki Nespresso w 2010 r. osiągnęła ponad 3 miliardy franków szwajcarskich, a rozwój organiczny spółki osiągnął ponad 20%. Więcej informacji pod adresem: www.nespresso.com/mediacenter i www.nespresso.com/pl.

Informacje o Ecolaboration™
Platforma Ecolaboration™ to forma prowadzenia działalności firmy Nespresso, począwszy od pozyskiwania kawy, a skończywszy na recyklingu kapsuł, przynosząc wartość dodaną dla społeczeństwa. Misja programu Ecolaboration™ obejmuje trzy cele: ochrona przyszłości gatunków Grand Cru kawy, zarządzanie wpływami działalności firmy na społeczeństwo i środowisko naturalne – od ziarna kawy do filiżanki oraz poprawa jakości życia plantatorów kawy i ich społeczności. Więcej informacji pod adresem: www.ecolaboration.com/mediacenter.

Dodatkowe informacje dostępne są: W butiku Nespresso – Warszawa, ul. Nowy Świat 47
godziny otwarcia: poniedziałek – piątek 10.00-19.00, sobota 10.00-17.00,
pod numerem bezpłatnej całodobowej Infolinii 800 51 52 53,
na stronie www: www.nespresso.com/pl