Z przyjemnością informujemy o podjęciu decyzji o organizacji kolejnej edycji Festiwalu Kawy. Zachęceni pozytywnymi opiniami, zainteresowaniem oraz wzbogaceni o doświadczenia z poprzednich edycji, będziemy organizować Festiwal po raz trzeci. Po za kontynuacją najlepszych punktów z dotychczasowych wydarzeń, przewidujemy sporo znaczących zmian, które na pewno podniosą rangę i atrakcyjność tego wydarzenia.
Jedno jest pewne, nowatorska formuła FK 2012 była jedyna w swoim rodzaju. Prawie 1500 odwiedzających, 21 kawiarni festiwalowych, które w ramach FK sprzedały ponad 5000 kaw, szkolenia, konkursy i wiele innych wydarzeń, to najkrótsze podsumowanie. Zachęcamy do zapoznania się z podsumowaniem FK 2012.
Kolejna edycja, to nowe wyzwanie oraz planowany kolejny etap rozwoju tej imprezy. Festiwal, jak sama nazwa wskazuje to przede wszystkim zabawa, spotkania biznesowe i towarzyskie. Główna idea Festiwalu, to integracja środowiska firm z branży oraz budowanie rynku świadomego konsumenta. Jako organizatorom pomysłów nam nie brakuje. Jednak sami, bez wsparcia środowiska, pomimo dużego zapału i determinacji, nie mamy wielkich możliwości ich realizacji. Dlatego zapraszamy i zachęcamy firmy oraz osoby do wspólnego udziału w tworzeniu wydarzenia, które ma na celu budowanie rynku po przez szerzenie najlepszych standardów i zachowań w zakresie konsumpcji kawy, herbaty i czekolady. Pomimo zaledwie dwóch edycji, Festiwal Kawy jest już rozpoznawalny a spływające opinie oraz szereg konsultacji w środowisku specjalistów z sektora Coffee Business, potwierdzają zapotrzebowanie na tego typu imprezę. Liczymy, że przy Waszym współudziale, będziemy w stanie umożliwić degustację i zakup najlepszych kaw, herbat oraz wyrobów czekoladowych a także podzielić się profesjonalną wiedzą z tymi, którzy w tym celu przyjadą do Łodzi.
Najważniejsze zmiany oraz plany programowe na Festiwalu Kawy, Herbaty i Czekolady 2013 rok:
- organizatorem jest Stowarzyszenie Miłośników Kawy (SMK). To młoda organizacja non-profit, której założyciele to typowi pasjonaci kawy. SMK jest całkowicie niezależną organizacją, otwartą na wszystkie ciekawe inicjatywy i dla wszystkich, którzy po prostu „lubią kawę” i chcą wesprzeć wszelkie działania w tym zakresie. Przy organizacji w 100% wykorzystujemy własne zasoby, nie korzystamy z pomocy agencji „event’owej”, a wszelkie działania są finansowane z funduszy sponsorów SMK. Od tego też zależy zakres działania oraz program wydarzenia.
- Festiwal w 2013 roku, w części ekspozycyjnej, będzie poszerzony o herbatę i czekoladę (FKHiC 2013), co daje nowe możliwości wystawcom.
- FKHiC 2013 w ramach współpracy jest organizowany równolegle z targami Natura Food oraz Be Eco, które w zeszłym roku zgromadziły łącznie ponad 10.000 gości.
- Podczas FKHiC 2013 odbędzie się szereg wydarzeń takich jak eliminacje Mistrzostw Polski Baristów, II-gi Puchar Latte Art, I-sze Mistrzostwa Polski Home Barista. Przewidujemy udział finalisty Mistrzostw Świata Baristów w Melbourne, Francesco Sanapo. Prezentacje na temat jakości i znaczenie wody dla potrzeb kawy poprowadzi Ronny Billemon. Ronny to prawdopodobnie jedyny tak wysokiej klasy specjalista w dziedzinie jakości wody, który będąc jednocześnie utytułowanym baristą, doskonale potrafi połączyć wiedzę w tych dwu dziedzinach.
- Przewidywana jest szereg szkoleń, prezentacji oraz innych wydarzeń. Dodatkowo planujemy prezentację dwóch najnowocześniejszych na swiecie, automatycznych ekspresów do kawy
- Najbardziej intensywne działania promocyjne FKHiC 2013 faktycznie rozpoczną się już 29.09.2013, w dniu Światowego Dnia Kawy, gdzie kulminacja nastąpi w dniach 11-13.10.2013.
Dlaczego warto wziąć udział w FKHiC 2013:
- Otwarta, ponad regionalna formuła (ok 40% gości z terenu całej Polski w 2012 r), dla szerokiej rzeszy osób zainteresowanych kawą, herbatą i czekoladą a także zdrowym żywieniem. Koncepcja FKHiC łączy wszystkie aktualne nurty i trendy zgodne z potrzebami i oczekiwaniami konsumentów.
- FKHiC jest adresowany dla profesjonalistów (I-szy dzień) oraz dla szerokiej rzeszy odwiedzających, co w wyniku synergii wydarzeń (Natura Foof, Be Eco), otwiera ogromny potencjał możliwości dostępu oferty wystawców dla gości.
- Jest możliwość sprzedaży i prowadzenia interaktywnej promocji swoich produktów.
- Dogodny dojazd do Łodzi z każdego miejsca w Polsce oraz atrakcyjna oferta hotelowa.
- Bardzo atrakcyjne i przystępne warunki uczestnictwa, które umożliwiają uczestnictwo zarówno większym i mniejszym firmom, ale przede wszystkim dla tych firm, dla których z powodów finansowych, inne podobne wydarzenia w Polsce są po za ich zasięgiem. Szczególnie zachęcamy palarnie kawy, dystrybutorów herbat oraz producentów galanterii czekoladowej.
FKHiC 2013 będzie podzielony na dwa obszary: szkoleniowo-ekspozycyjny w hali Międzynarodowych Targów Łódzkich oraz część przeznaczoną dla konsumentów i koneserów Kawy, którzy będą mieli okazję degustować kawę w kawiarniach festiwalowych. Całość imprezy zwieńczy szereg konkursów z nagrodami. Główną nagrodą będzie wyjazd do Mediolanu (prawdopodobnie dla 3 osób), do jedynego na świecie muzeum ekspresów do kawy MuMac. Podsumowując krótko, szykuje się wielkie święto Kawy, Herbaty i Czekolady.
Zapraszamy do udziału i wspólnego tworzenia Festiwalu Kawy, Herbaty i Czekolady!