Raport: skuteczność reklamy na serwetkach

Wizyta w kawiarni lub restauracji nie może obyć się bez kontaktu z serwetką papierową, dlatego też właściciele lokali chętnie korzystają z nich jako narzędzia marketingowego. I słusznie, ponieważ jak się okazuje nadruk reklamowy na papierowej serwetce zauważa aż 75% klientów – takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego na zlecenie marki Tork.

Co ważne, klienci nie tylko zauważają taką reklamę, ale przede wszystkim ją zapamiętują – tak deklaruje 70% klientów. Z kolei aż 60% klientów pamięta autora przekazu, co oznacza, że są oni w stanie rozpoznać i powtórzyć nazwę firmy lub marki. Nic dziwnego – klient kawiarni i restauracji w końcu sam sięga po serwetkę, która nawet przez kilka lub kilkanaście minut jest w zasięgu jego wzroku i dotyku.

Podczas badań ankietowanych zapytano także o informacje umieszczane na dozownikach stojących na ladzie lub na stoliku (tzw. reklama Ad-a-Glance), dotyczące aktualnych promocji cenowych lub ofert dnia. Około 1/3 osób używających serwetek twierdzi, że zauważa tę informację, a jedna na dziesięć osób czuje się tym przekazem zachęcona i korzysta z promocji. Prawie 1/10 osób pyta personel o oferty promocyjne umieszczane na dozownikach.

Źródło: SCA Hygiene Products

Dodatkowe informacje:
Badanie efektu działania reklam Ad-a-Glance przeprowadziła w maju 2012 roku szwedzka firma Intermetra Business & Market Research Group. Badanie odbyło się w lokalach wyposażonych w dozowniki i serwetki dyspenserowe Tork N4 z personalizowanym nadrukiem.